Adipositas (Fysisk aktivitet som lægemiddel)

Revideret: 26.04.2016

Fysisk træning har kun beskeden effekt på den totale legemsvægt, men inducerer fedtmassetab og forbedret stofskifte (2305).  

Fysisk træning er særdeles effektiv til at bevare et vægttab (313, 314)

  

Aktivitet

Mindst 1 times motion af moderat intensitet daglig i form af fx gåture i rask tempo, cykling, jogging, svømning og golf. 

 

Referencer

313. Ross R, Janssen I. Physical activity, total and regional obesity: dose-response considerations. Med Sci Sports Exerc. 2001; 33(6):521-7, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11427779 (Lokaliseret 3. juni 2016)
314. Anderson JW, Konz EC, Frederich RC et al. Long-term weight-loss maintenance: a meta-analysis of US studies. Am J Clin Nutr. 2001; 74(5):579-84, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11684524 (Lokaliseret 3. juni 2016)
2305. Nordby P, Auerbach PL, Rosenkilde M et al. Endurance training per se increases metabolic health in young, moderately overweight men. Obesity. 2012; 20 (11):2202-12, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22436841 (Lokaliseret 3. juni 2016)
Gå til toppen af siden...